Mitos Haid bersama Jijah Spears.. !

Kenalkan.. Jijah Spears.. kawan baik cekbolat..
Bertocang dua ikat reben.. suka menyanyi lagu shalalala~.. suka gosok gigi lapan kali sehari..
akan gigit terompah jamban apabila dipuji.. so.. pepandai korang la eh jinak-jinakkan die..
cekbolat nak pergi hospital ..sebab kucing cekbolat meninggal dunia beranak sulung.. sobsobsob (abaikan)

Hai ! Nama taye Jijah..
kawan-kawan panggil taye Jijah Spears..
Mak saye kadang-kadang panggil taye bebi spears.. OH !
Umor taye 16 belas tahun tolak tige campur 5..

Hari ni Jijah nak cite pasal Mitos ! ya mitos kedongengan yang kebangangan sewaktu saye dialam remaja comel ini.OPSSS ! ini berkaitan Mitos perempuan yang ber-piyed.. lelaki piyed gak kewww ? tape,still boleh bace..ILMU !

1) Wanita tidak boleh bersukan ketika dalam tempoh haid..

TAHUKAH ANDA --->> TIPU ! sebenarnye,bersukan ni mampu meningkatkan peredaran darah dan menurunkan tekanan serta mengurangkan sakit ketika haid.. aku kurang bersukan tapi laju jer ==" ( eh? )

2) Mencuci rambut dapat memberhentikan haid..

TAHUKAH ANDA --->> Kurang Tepat ! ketka mandi dlm susu bilik,tubuh akn mengalami penurunan suhu dan tekanan air menyebabkan aliran darah terhenti beberapa saat..tapi lepas mandi ia akan kembali mngalir..
pstt : aku yakin,mesti klau bulan posa korg cuak bile tetibe terhenti ! sbb kene puase.. tak puas nak berjimba makan-makan.. (-_-)

"tokk..tokk.tokk.." *pintu diketuk*
Adik Jijah Spears masuk bilik, pinjam pemadam ( iklan )

Sambung..

3) Peredaran Haid seseorang wanita turut mempengaruhi wanita lain yg berhampiran dengannya..

TAHUKAH ANDA --->> mungkin benar ! mase korang piyed tu.. mama,adk prmpuan,kkak perempuan,kawan pun dekat-dekat je piyed .. time tuu la aktiviti penjimatan tuala wanita.. beli sendiri taknak,tapi minta kat orang (tuihhhh !)

Tapir melintas sambil menyondol bontot biawak ( iklan )

4) Semakin cepat wanita itu mengalami haid,semakin cepat menopaus.. 

TAHUKAH ANDA --->> belum terbukti ! sekarang ank perempuan cepat mngalami haid di usia 9-12thun jika dibandingkan zaman dlu..Ini kerana atas faktor pemakanan yg lebih baik dan tubuh membesar dgn sihat...
err.. adk kepada kawan aku umur 9thun dh mai dh.. (>_<) giler cepat !

Hikhikhik.. itu jer lah yang jijah nak share hari ni.. smoga boleh diterima akal.. KOT ? eherherher..
Okay la.. jijah nak siap-siap ni.. nak pegi basuh baju berjemaah dengan jiran sebelah.. maklomlah bekalan air terputus sejak semalam.. Okbai.. Muahhhhh (flying kiss)

------**------

Hmm.. (==") Jijah..Jijah.. bile kau nak matang.. rase macam nak sula je hidung beliau dengan batang mop ..
apepon.. tengs sudi membaca.. babai *lambai-lambai tangan*


42 comments:

  1. ank sedare aku umo 8 taon dh piyed...aku slalu gelakkan die..haha tp x klkar pon kan sbnrnye..hek3

    ReplyDelete
  2. haha..comel betul mitos ni..bnyk kenangan tentang bab ni..=)

    ReplyDelete
  3. yg no 1 memang tak betul
    aku ade bace satu artikel ckp
    waktu perido la elok bersenam
    cepat turun berat badan
    tp xtaw la betul x

    ReplyDelete
  4. ohhh hoii kau sihat.aku normal.yehaaa

    ReplyDelete
  5. erk..dgn family jarang nak tersama tempoh tu..hohoho

    ReplyDelete
  6. hohohoh...nasib baik la diri ni takde peyed. :P

    ReplyDelete
  7. ohh.. jijah spears kau sangat ohsemm lahh.. btw, info ni.. ooooooooo baru aku tau... ooooooooo./...

    ReplyDelete
  8. alahai jijah... papepon, nice info... haha

    ReplyDelete
  9. dah mcm pkr sakit puan dah..hee

    :D

    ReplyDelete
  10. cek bolat ni bengonglaa...hahaha

    ReplyDelete
  11. di usia 9 tahun?? dulu pon bukan same keh?? kao nye biler??

    haha,,, akhirnye cik bolat muncul semulaa di blog kuh,, ^^_
    #bajet lame tinggalkan,,haha

    ReplyDelete
  12. mood bagaimana plak..kgkdang org piyed ne susah nak agak..isk isk isk..credit to Jijah Spears

    ReplyDelete
  13. hahahaha..patutlah bila saya cuba menatang ni sama gak..piyed tetap memelh kuar.hehehe

    ReplyDelete
  14. Wah.. betul ka ni? Ilmu ilmu.. haha.. kalau laki dok dekat ngan pompuan piyed boleh terkena sekali tak? **Pang!!!!

    ReplyDelete
  15. ni fakta ke auta cik boollat oi
    hihi
    :D

    ReplyDelete
  16. memang girl akil baligh awal. hehehe well, perempuan kan *angkat2 kening*

    ReplyDelete
  17. jijah nih penulis kedua ke????

    ReplyDelete
  18. bila 1st period ni?? hehehe

    ReplyDelete
  19. follow cni.. follow bella balik ok.. thanks http://nurul-bella91.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. haha. sepupu era, umor baru 9 tahun, dah datang haid. aish! cepat sungguh. era datang haid masa umor.... hehe~

    ReplyDelete
  21. err..ca start piyet darjah 6... jgn cpt monopos la.hihi

    ReplyDelete
  22. best entry piyed2 nih..tmabh ilmu:)

    ReplyDelete
  23. begitukah? hurmmmm *terpikirpikir* -.-

    ReplyDelete
  24. bole je bsukan... hahahaha... letak leklok...

    ReplyDelete
  25. err..akk tak pandai mitos nie..tapi bila baca banyak yg betul..good info dik..=) kehkeh akk lmbt..opss! ->kak nasha....

    ReplyDelete
  26. cepat btl 9tahun..dulu dgr 11 tahun lah paling cepat..haha.. blh je bersukan..ada juga time peyed blh lg pergi swimming..

    ReplyDelete
  27. ohohoh...skrg baru aku paham...wakakaka XD

    ReplyDelete
  28. kalau tak pernah dtg haid mcmana pulak ? runsing aku.


    LALALALLAALLAA

    ReplyDelete
  29. Soalan ni ditujukan kepada tak kesah la Jijah Spears atau Cekbolat dengan harapan, tolong jawab soalan saye dalam bentuk esei 18 perenggan, pakai ballpen kaler biru.

    Soalan :
    Piyed tu hape?

    ;)

    ReplyDelete
  30. kehkehkeh, Lia lah dulu tuh. pinjam akak punya sebab nak jimat...

    ReplyDelete
  31. yup...budak sekarang cepat naaa datangnya... ^_^"

    ReplyDelete
  32. you what dear? your blog very interesting! dgn cara penulisan dan cerita. keep it up! :)

    dulu2 takde lg maklumat yg sah psl haid ni. tu yg keluar pelbagai mitos tu. hehe.

    ReplyDelete
  33. kekekekek disula bontot hahahaha ganaz sungguh!

    haid! hrrmm paling lama 3hari.....ntah tak tahu nape jadi gini >_<

    ReplyDelete
  34. yang no satu tu memang tak betul.. tapi lu kan penah je jadikan alasan tak mo turun padang.. last2 kena marah dik cikgu..haha

    ReplyDelete
  35. oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    ReplyDelete
  36. hahahaha...no komen..tapi kan ada jga btolnya.. KOT la.. :P


    p/s: rindu cikbolat T_T

    ReplyDelete

Sila komen ! Jangan malu malu tucenn :D